משרד יחסי ציבור

משרדי יחסי ציבור מעניקים ללקוחותיהם מגוון נרחב של שירותים שתפקידם הוא להגדיל באופן ניכר את חשיפת הארגון, המוצר או האדם לקהל לקוחות ייעודי-פוטנציאלי.
יחצ" משתמש בכל אמצעי התקשורת האפשריים במטרה ליצור חשיפה והכרה לאותו גורם אותו הוא מקדם. כשלב ראשוני ביחסי ציבור, בוחן המשרד את כל גופי התקשורת המתאימים ואמצעי הקידום העומדים לרשותו וזאת כדי ליצור אפקט מקסימלי בפעילות יחסי הציבור.

לפניכם רשימה כללית של אמצעי הקידום העומדים לרשות משרדי יח"צ. זו איננה רשימה מלאה ובכל משרד ניתן למצוא אמצעים ייחודיים לו, שלא קיימים במשרדים אחרים:

  • הודעות לעיתונות (קומוניקטים) – אחד הכלים הבסיסיים והחשובים ביותר בעולם היחצ"נות. משרד יחסי ציבור טוב יודע לתזמן את ההודעות הנכונות בזמן הנכון ובמקום הנכון על מנת לאפשר מקסימום חשיפה בצורה הרלוונטית ביותר וממוקדת ביותר. שילוב נכון של קשרים, כתיבה נכונה ותזמון יבוא לתוצאות רצויות ויקדם בצורה נכונה את החברה אשר אותה משרד יחסי הציבור מקדם.
  • ספינים תקשורתיים – הספין התקשורתי בו משתמשים במשרד יחסי הציבור נוצר על מנת למקד את תשומת הלב של הסיקור באמצעי התקשורת באובייקט אחר. משרדי יחסי הציבור בישראל נעזרים במגוון של יוצרי ספין אובייקטיבים כגון: יועצים פוליטיים, פרסומאים, אנשי יחסי הציבור, לוביסטים, חוקרי דעת קהל, כותבי נאומים ו/או העוסקים בטלמרקטינג. ספין תקשורתי שנעשה בצורה נכונה יכול להביא לתוצאות מהירות בטווח קצר ולשנות את דעת הקהל באופן חד.
  • פעילויות מעוררות עניין ציבורי – אחד הדרכים הטובות ביותר לעניין את הציבור הוא לארגן ולערוך פעילויות מגוונות כאלו ואחרות אשר כל תפקידם הוא לעורר באזז תקשורתי סביב המוצר אותו משרד יחסי הציבור משרת. פעילויות יזומות אלה אמורות למקד את מירב תשומת הלב סביב החברה תוך הבלטת הנושא אותו משרד יחסי הציבור מקדם. שימוש בסלבריטאים וידוענים יכול להגדיל את העניין בפעילות אשר משרד יחסי הציבור מיחצ"ן.
  • אינטרנט – עולם האינטרנט כפי שידוע לכולם, מושך קהל גולשים רב ומאפשר לקהל לקוחות רחב ומגוון לקבל מידע אמין וממוקד. קהל הגולשים באינטרנט הוא בדרך כלל קהל שבוי שמקדיש תשומת לב רבה לחומר אותו הוא קורא בעת הגלישה. משרדים רבים נעזרים בכלי זה על מנת לקדם את החברה ואת ענייניה. שימוש נכון באמצעות טוקבקים או באמצעות פורומים ובלוגים מגביר את החשיפה אל החברה.