שילוב יחסי ציבור באתר אינטרנט

כאשר מקימים אתר שמטרתו היא משיכת לקוחות לחברה מסויימת, חשוב לשלב אספקטים של יחסי ציבור חיוביים ככל הניתן.

האינטרנט מספק כמות אפשרויות שיווק אדירה, כך שניתן לבחור מתוך מגוון רחב של שיטות פנייה ללקוחות פוטנציאלים, בכל דרך המתאימה לחזון אסטרטגיית החברה. להלן רשימה של רעיונות הבאים לסייע בטמעת יחסי ציבור חיוביים באתר:

  • עיצוב האתר. יתכן כי הדבר נראה ברור מאליו, אולם ללא עיצוב טוב לאתר אפשר לשכוח מיחסי ציבור.
    אנשים מעוניינים לצפות באתר שנראה מקצועי ונמצא בקו אחיד עם התחום בו עוסקת החברה. אתר כיפי יכול להתאים לפעילויות משפחתיות ואביזרים לבעלי חיים, אולם כאשר מקימים אתר העוסק בניתוח מניות או יחסים בינאישיים, רצוי להציג חזות נקייה וממורקת.
    התייעצו עם מעצב אתרים איכותי על בחירת הצבעים והאסתטיקה של האתר.

  • תוכן. כאשר אתר לא מכיל תוכן איכותי, הוא נוטה לאבד כל סיכוי שהיה לו להשגת לקוחות חדשים לחברה (משפט זה אינו רלוונטי לאתרים המספקים מאמרים עבור הגולשים).
    לדוגמא, אם מנסים לשווק תעריפי ביטוח אטרקטיבים או כלי גינון ברמה גבוהה, חשוב לגייס עזרה מצד כותבי תוכן מקצועיים.

  • רשימות תפוצה. זוהי הדרך האינטרנטית היחידה לפנות לקהל הלקוחות שלכם כאשר הם אינם נמצאים באתרכם. כאשר אתם מעוניינים לבשר להם על מוצר חדש, הסמכה חדשה לה זכו עובדי החברה או ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות בתחום שלכם, חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות באמצעות דוא"ל.
    כדי לעשות זאת, עליכם לאסוף את כתובת הדוא"ל שלהם. הציבו מקום באתרכם באזור החלק העליון בו יוכלו הגולשים להירשם לקבלת עדכונים.

  • דיוורים. שוב, פנייה אל לקוחותיכם כאשר הם אינם נמצאים באתר שלכם חשובה לשמירה על הקשר ויוצרת תזכורת על קיום המותג שלכם אצל הלקוח.
    דיוור איכותי הנשלח אל תיבות הדוא"ל של הלקוחות היא דרך מצוינת לשמור על קשר. שלחו מספר כתבות על בסיס קבוע הנוגעות בנושאים שעשויים לעניין את לקוחותיכם.
    לדוגמא, אם אתם מנהלים חנות ספרים, הוציאו דיוור ובתוכו ביקורות על ספרים חדשים.
    הלקוחות שלכם יחשבו עליכם כעל בני בריתם ולא כעל סוחרים המנסים למכור להם דבר מה.

  • מוצרים מקוונים. כאשר גולשים נרשמים לרשימות התפוצה שלכם, הם ירצו לקבל משהו בתמורה.
    מוצר מקוון כדוגמאת ספר אינטרנטי או הנחות על רכישת מוצרים, הן דרכים מצוינות לגרום לאנשים למסור לכם את כתובות הדוא"ל שלהם.

  • המלצות. חשוב כי תשלבו באתר המלצות מצד לקוחות מרוצים.
    המלצה מצד גורם שלישי יכולה לתרום רבות לאסטרטגיית יחסי ציבור באתר שלכם.