הכנת תיק עיתונות


תיקי עיתונות יכולים להיות אפקטיביים, אולם רק אם משתמשים בהם בצמצום ובשנינות.
אל תציפו את כלי התקשורת במידע ובמידה ושכרתם משרד יחסי ציבור, אל תיתנו להם יד חופשית בעניין.

צריכים תיק עיתונות ?

החלטתם ליצור תיק עיתונות גדול, מבריק, מלא בביוגרפיות, הודעות לעיתונות, עובדות, תמונות, גרפים, סטטיסטיקות ועלונים המכסים כל דבר שקרה בחייכם עם כל פיסת מידע אפשרית עליכם ועל העסק שלכם. אתם עומדים לשלוח את התיק לכל כלי תקשורת העולה בראשכם.
תכנית מעניינת, במידה ואתם מעוניינים לבזבז כסף ולהרחיק מכם את התקשורת.

לשם התחלה, אלא אם כן אתם רוויים בכסף, אתם תתרוששו. חשוב יותר, רוב הסיכויים, שזה יהיה מאוד משעמם ואף מעצבן עבור אנשי התקשורת לקבל את כל המידע הזה, אותו הם מעולם לא ביקשו.

מספר רב של משרדי יחסי ציבור נוטים לשלוח תיקי עיתונות בכמויות אדירות. מדובר בדבר שכיח אך עם זאת מאוד בזבזני. בנוסף, חשוב לזכור כי משרדי יח"צ יכולים להרוויח סכומי כסף גדולים מחיוב לקוחותיהם עבור בניית תיקי עיתונות יקרים.

איך מרכיבים תיק איכותי ?

קימוטים וקפלים לא בונים קמפיין יחסי ציבור.קנו לעצמכם תיקיות בכל חנות ציוד משרדי. בחרו כאלה במחיר סביר, לא הכי יקרים אבל גם לא הכי זולים.

הכניסו לתוך התיק עותקים של כתבות וראיונות שלכם, דף עם מספר עובדות עליכם, ביוגרפיה קצרה עליכם ועל העסק שלכם, הודעות עיתונות ואביזרים ויזואליים כגון תמונות או קטעי וידאו הנראים לכם חשובים. הכניסו רק את הדברים הרלוונטים.
זהו תיק העיתונות שלכם.

מה עושים עם התיק ?

ראשית, שלחו הודעה לעיתונות ולאחריה בצעו פולו-אפ. במידה ואתם זוכים להתעניינות מצד אחד העיתונאים או העורכים והם מבקשים מכם תיק עיתונות, שלחו אחד, אבל רק לאלו שביקשו זאת. היו סלקטיביים, היו נבונים.

בנוסף, עדכנו את תיק העיתונות שלכם שיתאים לכלי התקשורת אליו הוא נשלח. לא תרצו לשלוח את אותו התיק ל"ידיעות אחרונות" ולערוץ 2. בצעו הבחנה בין הגופים והאנשים אליהם אתם שולחים את החומרים. זה ישתלם בטווח הארוך.