הודעות לעיתונות בשילוב SEO


למעלה מ-100 שנים השתמשו משרדי יחסי ציבור בהודעות לעיתונות על מנת לקדם את החברות אותן הם ייצגו.
הודעה טיפוסית יכולה להתמקד בהכרזה על מוצר חדש, גיוס עובד בכיר ורב השפעה או לטיפול וכיסוי כתוצאה מתדמית שלילית. היסטורית, ההודעה הראשונה לעיתונות אי פעם נשלחה כדי לגונן על חברת הרכבות בפנסילבניה לאחר תאונה מחרידה. ההודעה נשלחה עוד לפני שרשתות החדשות יכלו להגיב וליצור גרסאות משלהן בהקשר לסיפור.

בשימוש מסורתי של הפצה, קהל היעד של ההודעות לעיתונות הוא התקשורת עצמה – אותם כתבים ומוליכי תקשורת המעצבים את דעת הקהל ויכולים להפוך אדם/חברה/מוצר אנונימי לסנסציה בין לילה. כאשר מכוונים לעיתונות ארצית, מגזינים ושאר המוליכים, גדל הסיכוי לקבל את הסיפור הרצוי לעומת מצב שבו מאפשרים לתקשורת להכתיב אותו.

לרוב, הודעות לעיתונות נכתבות בידי החברה אותה ההודעה מקדמת או שהסיפור הוא עליה. מבקרים רבים טוענים כי הצגה חד צדדית זו היא משוחדת והפוכה לכתבות האמיתיות שהתקשורת הייתה מציגה לו ערכה תחקירים וקיימה ראיונות.

כאשר מסתכלים קדימה לעבר שנות האלפיים, החל האינטרנט לתפוס את מקומו כיעד ושיטה להפצת הודעות לעיתונות. דור חדש של הודעות ממוטבות (הודעות לאחר SEO) הופיע, הרבה בעקבות דרישה של חברות קידום אתרים וחברות און ליין שחיפשו ייחודיות.

איך נראית הודעה ממוטבת לעיתונות ?

לפני הכל חשוב להגדיר למה אנחנו מתכוונים, עבור אלו שלא מכירים את המונח SEO (קידום אתרים).
מדובר ביצירת כח וסמכות עבור אתר מסויים, מתוך מטרה אחת שהיא שיפור מיקומו בתוצאות מנוע החיפוש. ניתן לעשות זאת במספר רב של דרכים: שימוש במילות מפתח וביטויים, השגת קישורים לאתר וכו'.

הודעה ממוטבת לוקחת את רעיון קידום האתרים לרמה אחרת. בזמן בו רוב בעלי האתרים מתמקדים בשיפור התכנים באתרם והחלפת קישורים על בעלי אתרים אחרים, ראשוני כותבי ההודעות הממוטבות לעיתונות קבעו לעצמם מטרה אחת – להגדיל את כמות הקישורים החד צדדיים לאתר המציג את מטרת ההודעה לעיתונות. כאשר משפרים את ההודעות לעיתונות בהקשר למילות מפתח עליהן מכוון האתר ולאחר מכן מפיצים את ההודעה ברחבי האינטרנט, ניתן לבנות בקלות ובזריזות מספר רב של קישורים חוזרים לאתר. ככל שצוברים יותר קישורים כך משתפר המיקום בתוצאות החיפוש עבור אותן מילות מפתח וביטויים עליהם כוונה המודעה.

חברות רבות השולחות הודעות לעיתונות באמצעות האינטרנט לא מנצלות את אפשרויות ה SEO העומדות לרשותן. בכל יום יוצאות מאות הודעות לעיתונות ללא כל שימוש באפשרויות קידום האתרים הקיימות. בעצם אותן חברות משתמשות בהפצה וירטואלית של הודעות לעיתונות אך ללא כל רווח אמיתי מהפוטנציאל הגלום בהפצה שכזו.

איך עושים את זה ?

המפתח למיטוב הודעות לעיתונות הוא השימוש בקישורים מבוססים טקסט עוגן (anchor text) בתוך גוף ההודעה. טקסט עוגן הוא מילת מפתח או ביטוי המקושר לדף או אתר אחר אשר לרוב ניתן לזהותו לפי צבעו הכחול והקו שמתחתיו (תלוי בהגדרות). ניתן לשלוח הודעות לעיתונות רק עם כתובות אתרים בתוכן וללא שימוש בטקסט עוגן אז מדובר בבזבוז אדיר. באמצעות שתילת קישורי טקסט עוגן בהודעות, ניתן לקבל קישור חינם מכל אתר שיציג את ההודעה.

כיצד תוצג ההודעה באינטרנט ?

באמצעות שימוש ב RSS/XML Feed, ניתן להזין ולמטב הודעות לעיתונות.
כל שיש לעשות הוא לבחור את הנושאים עליהם מדובר בהודעה ועם קבלת האישור, תצא ההודעה למאות ואף אלפי אתרים שבחרו להציג הודעות הנוגעות בנושאים שנבחרו.