יחסי ציבור

כל משרד יחסי ציבור פועל בצורה קצת שונה, אולם ניתן לומר באופן מוחלט כי מרכיבי כל קמפיין הינם:

  • זיהוי קהל המטרה.
  • בניית מערך אסטרטגי – התאמת התכנים היחצ"ניים לקהלי היעד השונים ואיתור מערכות תקשורת תואמות.
  • יצירת אייטמים מסקרנים ואינפורמטיבים למקורות התקשורת וניצול הפלטפורמות והמדיומים השונים, החל מעיתונות כתובה ותקשורת דיגיטלית וכלה בשת"פים אינטרנטים ומבצעי קד"מ. יצירת האייטמים נעשית עם היד על הדופק בהתאם לתקופה, עונה ובהשפעתם של אירועים תרבותיים / מדיניים ובינלאומיים.

בנוסף למרכיבים הללו ניתן לשלב מרכיבים ייחודים נוספים כדוגמאת: קידום אתר הארגון / מוצר במנועי החיפוש השונים, תוך שימוש בטכנולוגיות (SEO (Search Engine Optimization, קידום וידאו וכמובן פעילות ברשתות חברתיות התופסת תאוצה בשנים האחרונות.
יחסי ציבור בשנות האלפיים מחויבים בשימוש גם במרכיבים הייחודים הללו, בהתאם לשינויים החלים במדיות התקשורת השונות.

כל אלו מרכיבים קמפיין טוב כל עוד איננו שוכחים כי אין כל נזק בהוספת קהל יעד אך יש נזק באיבוד קהל יעד. לכן מלאכת התכנון ובניית אסטרטגיית השיווק במערכות התקשורת הינה הבסיס לכל קמפיין יחסי ציבור איכותי.

מחלקת תרבות ובידור מחלקה מסחרית