יחסי ציבור באינטרנט

על אף שתחום יחסי הציבור הוא די חדש, מדובר בתחום בעל חשיבות לארגונים רבים כאשר מתאמים קמפייני פרסום ושיווק. יחסי ציבור, המוגדרים לרוב בשם "אומנות או מדע בהשגת וקידום יחסים עם הציבור", התחזקו בפופולאריות שלהם, במיוחד כעת כאשר האינטרנט הפך לכלי התקשרות בחברה המודרנית.

שימוש תכוף באינטרנט אפשר לצרכנים לתקשר ולגשת אל מוצרים ושירותים של חברות בצורה קלה יותר. יחסי ציבור יכולים להיות יעילים יותר כלכלית שכן התקשורת, לא המשווק, היא שלוקחת על עצמה את עלויות הפצת המידע לקהל המיועד. כלומר, באמצעות פרסום באינטרנט וקידום קשרים טובים עם לקוחות, משרדי יחסי ציבור יכולים כעת להגיע לשוק רחב יותר בעלות נמוכה יותר. בנוסף, באינטרנט ישנו קהל ממגוון מדינות ותרבויות ולכן המרחב האפשרי להפעלת קמפייני יחסי ציבור גדל.

בנוסף, הטכנולוגיה באינטרנט הגבירה את האטרקטיביות וההשפעה של יחסי ציבור.
לדוגמא, יחסי ציבור מקורם בעיתונים וכתבי עיתונות, אולם התקשורת כיום יכולה להופיע בצורה של גרפיקה אינטראקטיבית, אתרים יצירתיים ומצגות מולטימדיה. הטכניקות שנמצאות בשימוש ע"י משרדי יחסי ציבור ויחצ"נים הן מגוונות, לפיכך יצירתיות ועוצמתה של האמירה באתר הן חשובות ביותר בתקשורת מודרנית ויחסי ציבור. יח"צ בימינו מבינים את השיח והשינויים המתרחשים בין היצע לביקוש, אולם מדובר גם באתיקה ארגונית אפקטיבית המגבירה את מעמד הארגון וביצירת קשרים ארוכי טווח עם לקוחות.

על אף הטענה כי יחסי ציבור הפכו מבוססי פרסום ומתמקדים בעיקר בשכנוע לקוחות לרכוש מוצר, יעילות הפרסום והשיווק בדרכים אלה הגבירה משמעותית את צרכי השוק. היתרונות בהפעלת יחסי ציבור באינטרנט מרוויחים גם מאנשים שלא היו נחשפים לפרסום בדרך אחרת כתוצאה מאורח חייהם או מיקום ביתם. האינטרנט אכן חיבר בין הדרישות והרצונות של הצרכנים להיצע והשירותים של העסקים והארגונים. חרף הויכוח על ערכו וחשיבותו של האינטרנט והעובדה כי הוא נתון לפרשנויות, מרבית האנשים יסכימו כי הוא משחק תפקיד חשוב בתהליך הגלובליזציה וכתוצאה מכך גובר השימוש באסטרטגיות יחסי ציבור ובתקשורת.